Artık devir değişti. Gençler, hayatlarını değiştirecek fırsatın ayağına gelmesini bekleyecek lükse sahip değil. Okul biter bitmez ideallerindeki iş hazır değil. Rekabet arttı, iş yaşamı zorlaştı. Peki hiç umut yok mu? Elbette var! Bugünün gençleri, başarılı olabilmek ve rakipleri arasından sıyrılabilmek için kendilerine yatırım yapıyor, geleceklerini şekillendiriyor...
Bu yazımızda 2 başarılı örnek vermek istiyoruz size. Yaratıcılıklarıyla dikkatimizi çeken bu 2 marka, iddialı birer isim olma yolunda hızla ilerliyor.
İlk örneğimiz naiftasarım... Dikkatimizi, tüketicileriyle ilk kez buluştukları İstanbul Design Week 2010'da çektiler. naiftasarım, 2010 yılında Alper Karagöz, Efecan Gürbüz ve Onur Besen isimli üç genç tasarımcı tarafından kurulmuş. Türkiye'de okuduktan sonra yurtdışında da eğitim alan genç tasarımcılar, şirketlerini "mutlulukla kullanılan, geri dönüşüme uygun, uzun ömürlü ve doğal malzemeden üretilmiş ürünler tasarlamak" amacıyla kurduklarını söylüyorlar. Bir yandan iç mimari projeler ve ürün tasarımı çalışmalarını sürdürürken; mobilya, aydınlatma ve aksesuvarlardan oluşan ürün gamının tamamını, marangoz ve demir atölyelerinden el yapımı olarak, seri üretim kalitesinde ve standardında üretiyorlar. Bu devirde, bu kadar özen ve incelik... Pes doğrusu...
Bizim favorimiz, yanda görülen "bosforus" isimli kitaplık... Ne kadar şık ve farklı, değil mi? naiftasarım'ı merak ettiyseniz Caddebostan’daki küçük ama çok şeker showroomlu ofislerini ziyaret etmenizi tavsiye ederiz. Ayrıca bu aydan itibaren bazı ürünlerini Dank! Design ve NORDist gibi ünlü tasarım mağazalarında da sunmaya başlayacaklar. Bir de 3-6 Mart 2011 tarihleri arasında i-deco 2011 Dekorasyon, Mobilya ve Tasarım Fuarı’na katılacaklarını duyduk, bizden söylemesi... Endüstriyel tasarım meraklılarına duyurulur! :)
Diğer başarılı örneğimiz de moda alanında... 62'den tavşan çıkaran bir tasarım kumpanyası: Kumpanya 62! Nişantaşı’nda Amerikan Hastanesi'nin hemen arkasında sıcacık bir butik burası. İçeriye ilgi çekici bir konsept hakim; çalan müzikler, mimari tasarım, kullanılan aksesuvarlar, deneme kabinleri, eski gramofonlar, dönmedolaplar, her biri sizi alıp farklı yerlere götürüyor... Peki Kumpanya 62 nedir, ne yapar, kimler kurdu? Hemen söyleyelim; Kumpanya 62’nin kurulma amacı, genç tasarımcıların düşündüklerini hayata geçirebilecekleri ve bunları sergileyebilecekleri bir alan yaratmakmış. Ürettiklerini satışa sunan Kumpanya 62’nin parlayan yıldızları ise Gonca Karadeniz, Tanya Çankar, Cihan Nacar, Tuğçe Ülkümen, Başak Tinli, 2ters 1düz, Leylan Gökçe, Nilay Sorgüven, Pırıl Sürmen, Zeynep Yavuz, Sudi Etüz, Tuğba Ansen, Vivette Yeruşalmi, Burcu Tansuğ, Ebru Özkan, Seher Şehirli, Nazlı Bozdağ ve Burcu Kuru. Tasarımcıların bir kısmı Türkiye'deki La Salle International Academy'de eğitim alırken, diğerleri yurtdışında okuyarak kendilerini geliştirmiş.
İki çocukluk arkadaşının yıllardır hayalini kurdukları ve 29 Mayıs 2010’da hayata geçirdikleri Kumpanya 62’nin ilk koleksiyonunun teması, "Alice in Wonderland" idi. Kullanılan kumaşlar ve mağazanın hemen altında kurulu atölyede dikilen elbiselerle kendinizi tamamen bir masalın içinde hissediyordunuz. Üstelik beğendiğiniz bir elbisenin bedeninin kalmadığını öğrendiğinizdeki hayalkırıklığını yaşamak bu mağazada yasak! Çünkü hemen siparişini alıyorlar ve tam da sizin ölçülerinize göre yenisini üretiyorlar. Nasıl? Harika, değil mi? Bu koleksiyondaki favorimizi yanda görebilirsiniz. Kumpanya 62’nin masal kahramanlarından biri olmak isterseniz, doooğru Nişantaşı'na...
İşte gördünüz, daha doğrusu okudunuz :) Hayalleri gerçekleştirmek, başarılı olmak ve adınızı duyurmak için önce inanmak ve sonra da çabalamak gerek... Siz de "geleceğini şekillendiren gençler"den olmak istiyorsanız; yolunuz şimdiden açık olsun, doğru yoldasınız... Geleceğinizi şekillendirmeye nerden başlayacağınıza iyi karar verin; örneğin, neden EF ile yurtdışı eğitime giderek olmasın?
İyi şanslar dileriz!
EF Türkiye
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder