2 Ekim 2012 Salı

Yepyeni bir iletişim tasarımı ajansı: Dijital Kalem

İletişim sektörü, birçok gencin hayallerini ve hedeflerini süsleyen bir iş alanı artık günümüzde. İster halkla ilişkiler olsun, ister reklamcılık, ister pazarlama ya da satış... Yeni neslin en gözde mesleklerini oluşturuyor iletişimin bu alanları. İşte biz de bugün size yepyeni bir iletişim tasarımı ajansından bahsedeceğiz.


Uluslararası ve yerli müşteri portföyüne dünyadaki iletişim standartlarına paralel olarak hizmet sunmak üzere kurulan Dijital Kalem, iletişim ve yayıncılık alanında uzun yıllardır görev yapan Özkan Özbey ve deneyimli ekibiyle hizmet çıtasını yükseltmeyi hedefliyor. Ajansın kurucularından Özkan Özbey ile keyifli bir sohbet gerçekleştirdik. Ona kendi, yeni kurdukları ajans, iletişim sektörü ve daha birçok konu hakkında merak ettiklerimizi sorduk...

***

EF Türkiye: Merhaba Özkan Bey! Öncelikle ricamızı kırmayıp röportaj teklifimizi kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz. Bize biraz kendinizden bahsedebilir misiniz?

Özkan Özbey: Lise öğrenimimin büyük bölümünü Hollanda’da tamamladım. 2 yıllık yurtdışı deneyiminin ardından, Türkiye’ye döndüm ve İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nden 2003 yılında mezun oldum. Aynı yıl Gazetecilik Ana Bilim Dalı’nda yüksek lisans programına başladım. Ancak iş yoğunluğu ve aldığım çeşitli görevler dolayısıyla yüksek lisans eğitimime ara verdim. 2010 yılında “Basın ve Halkla İlişkiler: İşbirliksel Süreçte Sorunlar ve Çözüm Önerileri” başlıklı tezimi jüriye sunarak, mezun oldum. Üniversite eğitimimi sürdürürken bir yayıncılık grubunda çalıştım. Bir dönem gazetecilik yaptıktan sonra halkla ilişkiler sektöründe görev almaya başladım. Yaklaşık 8 yıldır bu sektörde görev yapıyorum.

EF Türkiye: Dijital Kalem’i kurmak nereden geldi aklınıza?

Özkan Özbey: Toplamda 11 yıla yakın süredir hem gazetecilik hem de halkla ilişkiler sektörlerinde görev yaptım. Çeşitli görev kademelerinde bulundum. Bu süreçte, idealimdeki meslek anlayışını ve kalitesini düşünerek çalışmalarımı sürdürdüm. Bu düşüncemin bir getirisi olarak, bu yıl ajans projemi masaya yatırdım. Diğer bir deyişle, vaktin geldiğini ve bu alanda yeterince olgunlaştığımı, kendi bakış açımla ilerlemenin doğru olacağına karar verdim.

EF Türkiye: Ne kadar güzel bir düşünce. Hayırlı olsun diyelim biz de o halde... Peki ne tür iletişim hizmetleri sunuyorsunuz? Ana hizmet alanlarınız neler?

Özkan Özbey: Müşterilerine kurumsal iletişim stratejilerine ve hedeflerine uygun, yayıncılık planlama, sosyal medya, basın iletişimi ve pazarlama hizmetleri sunan bir iletişim tasarımı ajansıyız. Sosyal medya iletişimi ve yönetimi, e-dergi ve e-bültenler, kurumsal dergiler, basın bültenleri ve toplantıları, radyo ve internet reklamları, medya eğitimi, yöneticiler için iletişimde Türkçenin etkin kullanımı eğitimi ve kamuoyu araştırması danışmanlığı alanlarında hizmet veriyoruz.

Sosyal medya alanında mecra analizi, hesapların açılması ve yönetimi, detaylı iletişim takvimi, içerik çalışmaları, proje üretimi, kriz yönetimi, seeding, monitoring ve raporlama alanında hizmet sunuyoruz. Yayıncılık tasarımı ve yönetimi alanında kurumsal ve sektörel dergilerin içerik tasarımı, uygulama ve dijital yayınlaması konusunda farklılık yaratmayı hedefliyoruz.

Basın iletişimi özelinde ise kurum, ürün ve hizmet ile ilgili tüm metinlerin hazırlanması, günlük, haftalık ve aylık yayınlar, TV kanalları, haber ajansları, radyolar, dijital medya ve sosyal ağlara ulaştırılması alanlarında iletişim çözümler geliştiriyoruz. Ayrıca müşterilerimizi, sektörel analiz ve raporlar, rakip analizleri, ekonomik ve siyasal konjonktür analizleri, kamuoyu araştırması danışmanlığı, medya eğitimi, röportaj teknikleri ve yöneticiler için iletişimde Türkçenin etkin kullanımı seçenekleriyle besliyoruz.

EF Türkiye: Özellikle Türkçe'nin etkin kullanımı konusundaki hassasiyetiniz gerçekten de takdir edilmesi gereken bir durum. Peki başka bir sorumuz daha var: Her sektörde olduğu gibi, iletişim dünyasında da yoğun bir şekilde dijitale yani online dünyaya kayış var. Sizce geleneksel medya, online medyaya karşı değer kaybediyor mu? Başka bir deyişle geleneksel medyanın yerini alıyor mu?

Özkan Özbey: Geleneksel reklam ve halkla ilişkiler, son beş yıldır yerini yeni bir anlayışa bıraktı. Bu dönemde, tüm düşünce şekilleri, pazarlama ve iletişim prensipleri yeniden tanımlanmaya başlandı. Sosyal medya iletişimi, tıpkı geleneksel medya iletişiminde olduğu gibi, halkla ilişkiler alanında uzmanlaşmış kişiler tarafından ve profesyonel olarak sürdürülmesi gereken bir faaliyet haline geldi. Konvansiyonel medya gücünü yitirdi diyebiliriz. Ancak öngörüldüğü üzere yok olmadı. İletişimin ilgi çeken yönlerinde biri de, sektöre eklenen her yeni mecranın diğer mecraları tamamen yok etmemesi, sadece dönüştürmesi... Dolayısıyla dönüşüm olduğu bir gerçek; ancak geçmişten gelen alışkanlıkların konvansiyonel medyayı uzun süre daha ayakta tutacağını düşünüyorum.

EF Türkiye: Biraz da kendi sektörümüzle ilgili soru soralım. Biliyorsunuz biz EF olarak yurtdışına yabancı dil öğrenmek üzere öğrenciler gönderiyoruz. Sizce yabancı dil iş hayatında ne kadar önemli?

Özkan Özbey: Yabancı bir dil bilmek, hem kişisel gelişim hem de iş hayatında doğru adımları daha kolay atabilmek adına önemli bir unsur... Özellikle son yıllarda ekonomisi ve halkı dışa açılan bir ülke olarak Türkiye’de yabancı dil bilmek; ekonomik ve kişisel gelişime artılar getiren, hatta yolu açan önemli noktalardan biri halinde. Elbette geçtiğimiz yıllarda da yabancı dil bilmek önemli bir avantaj idi. Lakin çoğunlukla iş hayatında ilerlemek adına gerekli olan bir özellik olarak görülüyordu. Artık yeni gelişmeler takip etmek, bilgi edinmek, diğer kültürlere dokunmak, hayatı farklı kurgulamak adına da yabancı dil önemli bir değer haline geldi.

EF Türkiye: Yabancı dilin önemini bu kadar iyi anlatabildiğinize göre siz de bu konuda bilgili olmalısınız. Siz kaç dil biliyorsunuz ve nerede öğrendiniz?

Özkan Özbey: Felemenkçe, İngilizce dillerine hâkimim. Başlangıç düzeyinde Almanca biliyorum.

EF Türkiye: Türkçe'yi de sayarsak tam dört dil ediyor, gerçekten yürekten tebrik ederiz :) Sohbetimizin başında yurtdışı deneyiminizin de olduğunu belirttiniz. Peki kendi deneyimlerinize dayanarak, gençlere yabancı dil konusunda ne gibi tavsiyeleriniz olur?
Özkan Özbey: Diğer kültürlere dokunmak, hayatı farklı kurgulamak adına da yabancı dil çok önemli bir değer. Özellikle yeni kültürleri yakından tanımak, hem kişisel gelişim hem de iş hayatında farklı fikirlerin kapısını açan bir unsur. Dolayısıyla üniversite dönemi ya da sonrasında mutlaka kısa ya da uzun süreli bir yurtdışı deneyiminin gerekli olduğunu düşünüyorum. Yurtdışına çıkmanın ve yabancı dil öğrenmenin, kişinin kendine yapacağı en değerli yatırımlarından biri olduğuna inanıyorum.


EF Türkiye: Biraz da okurlarımızın hayalleri ve hedeflerine yönelik konuşalım istiyoruz. İletişim sektörüne girmek isteyen birçok genç arkadaşımız var, onlara önerileriniz nedir?

Özkan Özbey: Son dönemlerde açılan iletişim fakülteleri sektöre yenilikler getirdi. Ancak sektördeki mevcut çalışan gereksinimi, bu fakültelerden mezun olan öğrenci sayısını karşılamıyor. Dolayısıyla iletişim sektörü rekabete eskisinden daha çok açık durumda. Yabancı bir dile hakim olmak, farklı düşünebilmek, ekonomik ve siyasi konjonktürün yanı sıra diğer kültür ve gelişmeleri, alanları takip edebilmek, sektör çalışanları için şart ve süreklilik arz etmesi gereken noktalar. Sektöre girmeden önce, özellikle üniversite döneminde bu noktaları içeren alt yapıyı oluşturulmaları gerektiğine inanıyorum.

EF Türkiye: Çok doğru, eminiz genç arkadaşlarımız bu önerilerinizi dikkate alacaktır. Son olarak eklemek istedikleriniz…

Özkan Özbey: Ferris Bueller's Day Off adlı filmin sonunda yer alan ve ana karakterin filmi özetlediği “Hayat hızla akıp gidiyor. Ara sıra durup etrafınıza bakmazsanız bazı şeyleri kaçırabilirsiniz.” cümlesi beni her zaman etkilemiştir. Dolayısıyla, zaman zaman durup, nefes alıp, klasik kalıpların içinde kalmadan, farklı neler yapabileceğimizi düşünmemiz gerektiğine inanıyorum. Bu yolda diğer kültürlere dokunmak, yeni insanlar tanımak, deneyimlemek adına yabancı dil eğitimi ve yurtdışında kısa bir süre dahi olsa kalmanın, etrafımızda kaçırdığımız birçok şeyi yakalamamıza yardımcı olacağı kanısındayım.
 
EF Türkiye: Özkan Bey, bu keyifli sohbet için çok teşekkür ederiz.
 
Özkan Özbey: Asıl ben teşekkür ederim.
 
***

İşte böyle... Yabancı dil, her sektör için ama özellikle de iletişim sektörü için büyük bir önem taşıyor. Bunu sadece biz değil, sektörün profesyonelleri de söylüyor :) Mesela Ajans Dijital Kalem'in Kurucusu Özkan Özbey...

Bugünkü yazımızı bitirirken Ajans Dijital Kalem'e sektörde başarılar diliyoruz, harika işler çıkaracaklarından hiç şüphemiz yok! Eğer onlara ulaşmak isterseniz; internet sitelerinin yanı sıra sosyal medya yoluyla Facebook ya da Twitter hesaplarından da ulaşabilirsiniz.

Sevgiler,
EF Türkiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder