25 Eylül 2012 Salı

Teknoloji tutkunları bu yazıyı mutlaka okusun! :)

Sevgili EFormation Türkiye okurları,

Birçoğunuzun gerçek birer teknoloji tutkunu olduğunu biliyor, görüyor, duyuyoruz. EF olarak biz de öyleyiz aslında, bu sebeple öğrencilerimize iPad hediye ettiğimiz kampanyalar düzenliyoruz. Giderek gelişen teknoloji pazarını ve yenilikleri daha yakından öğrenmek için, konuyu uzmanına sormaya karar verdik. Logitech Pazarlama Müdürü Selver Yıldız Küçükkoyuncu ricamızı kırmadı ve bizimle keyifli bir sohbet gerçekleştirdi, sorularımızı yanıtladı. Buyrun okuyun bakalım neler konuşmuşuz...

***

EF Türkiye: Merhaba Selver Hanım! Öncelikle bize vakit ayırdığınız için teşekkür ederiz. Biraz kendinizden bahseder misiniz?

Selver Yıldız Küçükkoyuncu: EFormation takipcilerine merhaba! Ben Selver Yıldız Küçükkoyuncu. Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü 2005 mezunuyum. Yaklaşık 6 yıl boyunca Gillette ve Eczacıbaşı-Beiersdorf’ta Ticari Pazarlama ve Pazarlama departmanlarında görev aldıktan sonra, 2 yıl önce teknoloji sektörüne geçiş yaptım. 2 yıldır Logitech’te Pazarlama Müdürü görevini sürdürmekteyim.

EF Türkiye: Yanlış bilmiyorsak 2 yabancı dil biliyorsunuz. Dolayısıyla yabancı dil eğitiminin önemini en iyi bilenlerden biri olmalısınız. EF olarak öğrencilere yurtdışı eğitim sunduğumuz için size özellikle sormak istiyoruz: Yabancı dilin iş hayatınızdaki önemi nedir?

Selver Yıldız Küçükkoyuncu: Yabancı dil günümüzde iş hayatının olmazsa olmazı... Çoğu büyük şirket çok uluslu. Eğer çok uluslu şirketlerde başarılı ve uzun bir kariyeriniz olmasını istiyorsanız; özellikle İngilizce'nizi geliştirmelisiniz. İngilizce'nin bir dünya dili olduğunu kabul etmek lazım. Keşke bu ortak global dil İngilizce değil de Türkçe olsaydı :) Özellikle pazarlamada, marka yönetiminde global işleri, araştırmaları takip etmek, başarılı örnekleri diğer ülkelerdeki meslektaşlarımla paylaşmak işimin önemli bir parçası. Neredeyse her gün yurtdışıyla bir telekonferansa katılıyorum, 2 ayda bir yurtdışında bir toplantıda Türkiye’yi temsilen bulunuyorum. Bu nedenle iş hayatımda İngilizce'nin yeri Türkçe’den çok fazla diyebilirim.

EF Türkiye: Peki Logitech’e dönecek olursak, hedef kitleniz kim? Tamamiyle gençler mi?

Selver Yıldız Küçükkoyuncu: Logitech hedef kitlelerimiz çok yaygın. Öncelikle teknoloji severler, teknoloji yayınlarını takip edenler bizim vazgeçilmezimiz... Her yeni çıkan ürünü hiç kaçırmadan takip ederler ile bloglarda, web sitelerinde ve forumlarda yorumlarıyla baskalarına da yardımcı olan bir kitleden söz ediyoruz. Bunlar teknoloji markalarının vazgeçilmezleri, fikir liderleri diyebiliriz. Bu kitlede Logitech hayranı bulmanız çok zor değil. Logitech onlar arasında güvenilir ve yenilikçi bir marka...

Bunun yanı sıra az önce bahsettiğim gruptakiler kadar, teknolojiyi yakından takip etmeseler de teknolojinin hayatını kolaylastırdığını düşünenlere de ulaşmaya çalışıyoruz. Bu kitle, özellikle özel şirketlerde çalışan
 akıllı telefon, laptop ve tablet kullanan kitle... Bu kitleye tablet aksesuvarlarımız, kablosuz müzikçalarlarımız ve akıllı telefon dock’larımızla ulaşmaya çalışıyoruz.

Ayrıca gençler ve kadınlar da bizim için çok önemli. Onlar da artık teknolojinin içinde hatta zaman zaman yön veren konumundalar. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, gençlerin önünde aynı anda en az 2-3 ekran açık durumda. Gençlerin akıllı telefon, desktop veya laptop ve tablet deneyimlerini zenginleştirecek aksesuvarları Logitech olarak onlara ulaştırmaya çalışıyoruz. Ayrıca görüyoruz ki kadınlar ve gençler aynı zamanda modayı ve teknolojiyle birleştirmeye çalışıyor. Bunun için biz de farklı renk ve desenlerle dikkat çekici mouse, klavye, web kamerası, kablosuz hoparlör gibi ürünlerimizle kadınlara ve gençlere teknolojiyi renklendirme fırsatı sunuyoruz.


EF Türkiye: Gerçekten de herkese göre bir şeyler var! Peki Logitech’in ürün yelpazesi hakkında biraz bilgi verebilir misiniz? Tüketicilere ne tür ürünler sunuyorsunuz?

Selver Yıldız Küçükkoyuncu: Logitech’in ilk ürünü bir mouse’du. Bugün ise Logitech, insanları dijital dünyaya bağlayan (mouse, klavye, webcam, hoparlör gibi) ürünlerin üretiminde bir dünya lideri... Ancak tabii teknolojinin ve trendlerin değişmesiyle ürün çeşitliliğimiz de artırıyor. Teknoloji geliştikçe kullanıcı alışkanlıkları da değişiyor. Bu nedenle kullanıcı ihtiyaçlarını yakından takip ediyoruz. Bir zamanlar masa üstü bilgisayarlarla çalışırken yeni ürün yaratım alanımız çalışma masaları ve ofis ortamında kısıtlıydı. Bunu notebook ve netbook’lar takip etti. Böylece daha kolay taşınabilir aksesuarlara ihtiyaç duyuldu. Şimdi ise dijital dünyaya mobil cihazlarla (tablet ve akıllı telefonlarla) bağlanıyoruz. Logitech olarak amacımız evde, ofiste, seyehatte, dış mekanlarda kullanılabilen tüm bu cihazlarla son derece uyumlu, konforu ve eğlenceyi artıracak, kullanıcı deneyimini zenginleştirecek aksesuvarlar üretmek. Ana işimiz bilgisayarlar icin mouse, klavye, webcam, hoparlör gibi ürünlerken, bugün bunların yanı sıra tablet klavyeleri, sevdiginiz sarkıları sevdiklerinizle paylaşabilmenizi sağlayan, tüm Bluetooth uyumlu cihazlarla (akıllı telefon, tablet vb.) çalışabilen kablosuz, taşınabilir hoparlörler, kulaklıklar üretiyoruz. Ayrıca oyun konusunda da oldukça geniş bir ürün yelpazesine sahibiz: Oyun mouse ve klavyeleri, direksiyonlar, oyun kulaklıkları, gamepad’ler, joystickler vb.

EF Türkiye: İşiniz gereği siz de teknolojinin tam ortasındasınız. Bu ürünler arasında sizin bir kullanıcı olarak favoriniz hangisi?

Selver Yıldız Küçükkoyuncu: Bu ürünler arasında benim favorim tablet aksesuvarlarımız... Çok fazla seyahat ediyorum ve her zaman yanımda laptop’ımı taşımam mümkün olmuyor. Bunun yerine yanıma iPad’imi alıyorum. iPad, video izlemek ve müzik dinlemek için mükemmel bir cihaz. Eğer uçaktaysam Logitech UE 350vi kulaklığımla müziğimi dinliyorum, dizi seyrediyorum. Otel odasında valizimi yerleştirirken veya arkadaşlarımla sevdiğim şarkıları paylaşmak istediğimde avuç içine sığabilecek boyutta kolay taşınabilir ama mükemmel ses veren Logitech Mini Boombox’ımı kullanıyorum. Son olarak ve en önemlisi e-mail yazarken daha hızlı olmamı sağlayan iPad klavyem: Logitech Keyboard Case. iPad’in sanal klavyesi kısa mesajlar için yeterli fakat uzun e-mailer yazmak için çok kullanışlı değil. Daha hızlı yazmak için iPad ile mükemmel bir uyum içerisinde çalışan Keyboard Case’imi kullanıyorum. Keyboard Case hem bir klavye hem de iPad için bir koruyucu kılıf ve stand görevi de görüyor. Bu nedenle tablet aksesuvarları arasındaki favori ürünüm Keyboard Case diyebilirim.

EF Türkiye: Gerçekten de kulağa harika geliyor, biz de hemen bakalım bu güzel ürünlere... Biraz da Türkiye'den ve teknoloji pazarından bahsedelim. Türkiye’de teknolojinin yayılma hızı, dünyanın birçok ülkesinden daha fazla. Teknoloji pazarında neler oluyor? Markalar arası rekabet hangi boyutta?

Selver Yıldız Küçükkoyuncu: Teknoloji pazarı çok geniş bir yelpaze... Bu pazar, kendi içinde birbiriyle bağlantı alt pazarlardan oluşuyor: Bilgisayar üreticileri, donanım ve yazılım markaları, bilgisayar çevre birimleri (aksesuvarlar), mobil cihazlar, oyun sektorü (yazılım ve donanım) bizim içinde bulunduğumuz pazarda etkileşimde olduğumuz markalar... Bunların birçoğuyla rekabet etmiyor, ortak ilişkisi yürütüyoruz diyebiliriz. Örneğin; bilgisayar üreticileri ve yazılım firmaları... Onlar ne kadar çok iş yaparsa, Logitech olarak bizim de satılan aksesuvar sayımızda bir artış gözlemleniyor. Her yeni çıkan işletim sistemi yenilikçi aksesuvarlara öncülük ediyor. Logitech’in icinde bulundugu pazar bilgisayar cevre birimleri. Bu pazarda mouse, klavye, hoparlor, web kamerası, oyuncu aksesuarları, kulaklıklar vb. alt kategoriler bulunuyor. Her bir alt kategoride yüzlerce rakibimiz var. Kimi global, kimi yerel veya uzakdoğu markaları. Logitech olarak güvenilirliğimiz, global pazardaki öncülüğümüz ve yenilikçi ürünlerimizle Türkiye’de de rakiplerimiz arasından sıyrılıyoruz.

EF Türkiye: Türk insanının teknolojiyle olan ilişkisini nasıl yorumluyorsunuz?

Selver Yıldız Küçükkoyuncu: Türkiye genç nüfusundan dolayı teknolojiyi daha kolay kabulleniyor, daha hızlı adapte oluyor. İlk olarak hayatımıza giren akıllı telefonlarda gördük bunu. Şimdi ise tabletlerin yaygınlaşma hızında görüyoruz. Ayrıca Türkiye’de birçok teknoloji sitesi ve forumu var. Bu yayınlara ilgiden de görebiliyoruz ki Türk insanı teknolojiyi yakından takip ediyor.

EF Türkiye: Evet, biz de EF olarak öğrencilerimize iPad içeren kampanyalar sunuyoruz. Oldukça da ilgi görüyor. Biraz da sosyal medyadan bahsedelim... Facebook sayfamızda küçük bir yarışma yapıyoruz ve bu yarışmanın sonucunda kazanan arkadaşlarımıza Logitech'ten harika ödüller vereceğiz. Bize bu ürünlerden bahsedebilir misiniz kısaca? Özellikleri ve pazardaki diğer ürünlerden farklılıkları nelerdir?

Selver Yıldız Küçükkoyuncu: Aslında favori ürünlerim arasında anlatmıştım :) Tablet aksesuvarları Logitech’in yeni kategorisi, ancak yıllarca oluşturduğu klavye, hoparlör ve kulaklık ürünlerindeki uzmanlığını pekiştirdiği ve çok dikkat çeken bir kategorisi. Bu kategorideki Keyboard Case ürünümüzü hediye etmek istiyoruz. Biliyoruz ki Türkiye’de en yaygın satılan tablet iPad. EF takipçilerinin de özellikle yurtdışına eğitime gittiklerinde en yakın arkadaşları yine iPad’leri olacak. Uzaktaki sevdiklerine e-posta göndermek, kendi kendilerine kaldıklarında film izlemek ve müzik dinlemek için iPad’lerini kullanacaklar. Özellikle iPad’lerini taşırken koruyacak, iPad ile daha hızlı yazı yazmalarını sağlayacak, film izlerken de iPad için bir stand görevi görecek bir ürün. Detayları internet sitemizden şu linki tıklayarak inceleyebilirler.

EF Türkiye: Size hemen sürprizleri de soralım :) Piyasaya yakın zamanda çıkacak ürünleriniz var mı? Sürpriz midir, yoksa bize biraz ipucu verebilir misiniz?

Selver Yıldız Küçükkoyuncu: Piyasaya sunmaya hazırlandığımız basın duyurumlarını çok yeni yaptığımız ürünlerden biri çok inovatif bir ürün: Logitech K310 Washable Keyboard – Yıkanmayı seven klavye. Birçok haber kanalında yüzyılın icadı başlığıyla haber olan Logitech PC klavye ailesinin en yeni üyesi olan Logitech Washable Keyboard K310, şık ve ince tasarımıyla dikkat çekerken ayrıca su ile rahatça yıkanıp temizlenme özelliği ile hijyenik bir konfor sunuyor. USB kablosu hariç olmak üzere 28 cm’lik derinliğe kadar suda yıkanarak temizlenebilen Logitech Washable Keyboard K310, klavyenin arkasında bulunan su tahliye kanalları sayesinde kolayca kuruyor. Tuş karakterleri, harflerin yıkama esnasında silinmemesi için lazer baskılı ve UV kaplı. Özellikle çocukları olanlar, ofiste masaüstünde yemek yiyenler bir şeyler içenler için bu klavye birebir!

Ayrıca yakın zamanda gençlere ve kadınlara çzel yepyeni renk ve desenleriyle mouse-klavye-webcam’den oluşan Colour Collection serimizi piyasaya sunacağız. Detaylara internet sitemizden şu linki veya şu linki tıklayarak ulasabilirsiniz.

EF Türkiye: Yıkanmayı seven klavye... Gerçekten de harika bir buluş! Biz bayıldık, eminiz EFormation Türkiye okurları da çok sevecek! Peki son olarak eklemek istedikleriniz…

Selver Yıldız Küçükkoyuncu: Herkesi Logitech’i daha yakından tanımak ve yeniliklerimizi takip etmek için eğlenceli Logitech Türkiye Facebook sayfamıza davet ediyoruz. Ulaşmak için şu linki tıklamanız yeterli: http://www.facebook.com/LogitechTurkiye

EF Türkiye: Bu keyifli sohbet için çok teşekkür ederiz Selver Hanım. Logitech'in yeni ürünlerini heyecanla bekleyeceğiz :)

Selver Yıldız Küçükkoyuncu: Ben teşekkür ederim...

***

İşte böyle... Siz de bizim gibi teknoloji tutkunuysanız, Facebook'taki yarışmamıza katılın, Logitech'in sürpriz hediyelerini kaçırmayın! :)

Sevgiler,
EF Türkiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder