Biz de giderek gelişen kişisel bakım sektörü ile ilgili merak ettiklerimizi sormak üzere Eczacıbaşı Beiersdorf Kozmetik Pazarlama Yöneticisi Sercan Özen Yıldırım ile kısa bir söyleşi gerçekleştirdik. Sercan Hanım'a kendisi, NIVEA markası ve Facebook'taki yarışmamızın sonunda hediye edeceğimiz NIVEA ürünleri hakkında sorular sorduk...
***
EF Türkiye: Merhaba Sercan Hanım! Öncelikle bize vakit ayırdığınız için teşekkür ederiz. Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?
Sercan Özen Yıldırım: Merhabalar! Ben Sercan Özen Yıldırım. 2004 yılında Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği'nden mezun olduktan sonra Eczacıbaşı Holding’de Management Trainee olarak işe başladım. Farklı Eczacıbaşı şirketlerinde satış, pazarlama, finans ve tedarik zinciri alanlarında farklı projelerde yer alma imkanı bulduğum bir sene geçirdikten sonra, Eczacıbaşı Beiersdorf Kozmetik’e Ürün Yönetici Yardımcısı olarak transfer oldum. Bugüne kadar pek çok NIVEA alt markasını yönetme fırsatı buldum. Yaklaşık 8 senelik bir hızlı tüketim pazarlama deneyimiyle şu an halen Eczacıbaşı Beiersdorf Kozmetik’te Pazarlama Yöneticisi olarak çalışıyorum.
EF Türkiye: Eczacıbaşı Beiersdorf’ta hangi markaları tüketicilere sunuyorsunuz? Hangileri en geniş pazar payına sahip?
Sercan Özen Yıldırım: Eczacıbaşı Beiersdorf olarak NIVEA ve 8X4 markalarını tüketicilerle buluşturuyoruz. NIVEA markası, 100 yıllık cilt bakım uzmanlığı ile içinde bulunduğumuz pazarlarda açık ara liderliğe sahip olma özelliğini koruyor.
EF Türkiye: Hepimiz lacivert kutulu NIVEA kremlerle büyüdük. Sizin de belirttiğiniz gibi 100 yılı aşkın süredir de var. Bu kremin sırrı nedir?

EF Türkiye: Gerçekten de öyle... 7'den 77'ye NIVEA'yı bilmeyen, kullanmayan yoktur sanıyoruz :) Peki Türkiye kişisel bakım pazarının durumuna bakacak olursak, siz nasıl değerlendiriyorsunuz? Eczacıbaşı Beiersdorf’un pazardaki konumu nasıl?
Sercan Özen Yıldırım: Türkiye kişisel bakım pazarı gelişmeye son derece açık bir pazar... Kişi başı tüketim oranlarına baktığımızda Avrupa’nın henüz çok gerisinde olduğumuzu görüyoruz; bu da bize pazarın potansiyelini açıkça gösteriyor. Eczacıbaşı Beiersdorf; hem erkek hem kadın hedef kitleyi yakalayan kaliteli ve güvenilir ürünleri, 100 yıllık NIVEA cilt bakım uzmanlığı ile pazarda lider konumda ve her sene bu liderliği payını artırarak pekiştiriyor.
EF Türkiye: Peki "Türk kadını ve erkeği bakımlıdır" diyebilir miyiz? Siz bakımlı buluyor musunuz? Size göre bakımlı olmak nedir?
Sercan Özen Yıldırım: Türk kadını ve erkeği bakımına gün geçtikçe daha fazla önem veriyor. Problem odaklı yaklaşımdan günlük bakım ritüeli oluşturmaya yönelen bir trend gözlemliyoruz. Kişisel bakım sektörü, artık Türkiye’de de sadece kadınların talebine yönelik ürünler sunmuyor; giderek artan payıyla, erkek kişisel bakım pazarı da sektörün önemli bir dinamiğini oluşturuyor. Erkekler de aynı kadınlar gibi, dış görünümlerine daha fazla önem veriyor, modayı daha yakından takip ediyor, daha sağlıklı besleniyor, spor yapıyor. Bakımlı olmak aslında bir bütün ve özünde insanın kendisine verdiği değer yer alıyor. Bakımlı bir insan kendisini iyi hissediyor ve etrafına da bu enerjiyi verebiliyor.
EF Türkiye: Çok haklısınız. Bakımlı olmak bizce de insanın kendine verdiği değeri temsil ediyor... Bildiğiniz gibi, Facebook sayfamızda küçük bir yarışma yapıyoruz ve bu yarışmanın sonucunda kazanan arkadaşlarımıza NIVEA Pure&Natural ve NIVEA For Men setleri hediye edeceğiz. Okularımız merak ediyor; bu ürünlerden bize bahsedebilir misiniz kısaca? Pazardaki diğer ürünlere göre farkları neler?
NIVEA Pure&Natural, doğal ve etkili içerikleri cilt bakım uzmanlığı ile birleştiren bir seri... %95 doğal içerikli olma özelliğiyle pazarda yer alan diğer ürünlerden ciddi anlamda ayrışıyor. Seride yer alan cilt tipine göre de ayrışan günlük nemlendiriciler, temizleme sütü ve tonik organik argan yağı içeriyor. Argan yağı; Fas’ın sıvı altını olarak da bilinen, cildi güzelleştirici etkisi kanıtlanmış çok önemli bir içerik. Seri bir bütün halinde düzenli olarak kullanıldığında, cilt doğal sağlıklı ışıltısını geri kazanıyor.

EF Türkiye: NIVEA'nın setleri gerçekten de harika görünüyor. Kazananlarımız çok sevinecek :) Piyasaya yakın zamanda çıkacak yeni ürünleriniz de var mı peki?
Sercan Özen Yıldırım: EF Uluslararası Dil Merkezleri ile işbirliği içerisinde olduğumuz Pure&Natural serimizde çok yeni olarak piyasaya sunulan yine %95 doğal içerikli Pure&Natural makyaj temizleme mendilimiz yer alıyor. Mendil pratik kullanımı ile tek seferde kiri ve makyajı arındırması ve aynı zamanda cildi canlandırması ile ön plana çıkıyor. Yine gençlerin özellikle çok sevdiği dudak nemlendiricilerimizde de Pure&Natural Milk&Honey ürünümüzü piyasaya sunduk, güzel kokusu ve eşsiz bakımıyla çok sevileceğini düşünüyoruz.
EF Türkiye: Biz de bu ürünleri merakla bekliyoruz... Size bir de sıcaklarla ilgili bir soru soralım. Yaz geliyor, havalar birden ısındı. Güneş artık iyice kendini gösteriyor. Günlük yaşamda ve tabii tatile gittiğimizde, cildimizi nasıl korumalıyız? Nelere dikkat etmeliyiz?

EF Türkiye: Önerileriniz için çok teşekkür ederiz. Kıştan direkt olarak yaza geçtiğimiz bu sıcak günlerde, önerileriniz sayesinde sağlığımızı koruyabileceğiz. Son olarak NIVEA ile ilgili merak ettiğimiz bir şeyler olursa, danışmak istersek ne yapabiliriz? Size nasıl ulaşabiliriz?

EF Türkiye: Sercan Hanım, keyifli sohbetiniz için çok teşekkür ederiz.
Sercan Özen Yıldırım: Ben teşekkür ederim.
***
İşte böyle... Cilt bakım uzmanı NIVEA'dan harika ürünler kazanmak istiyorsanız, Facebook sayfamıza girin, yarışmamıza katılın :) Bol şanslar!
Sevgiler,
EF Türkiye
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder