8 Kasım 2010 Pazartesi

Anne-Kızın EF Macerası!

Birazdan okuyacaklarınız aslında hem benim, hem de kız kardeşimin duyguları ama bu hikayenin asıl yaratıcısı biricik annem...

Eğer şu anda bu durumdaysak hepsi anneciğimin sayesinde…

Yıl 1991... İşte o yıllardan sonra başlar annemin hayata, kızlarına tutunma çabası. Kendisi öyle bir ailede büyümüştür ki; zaman içerisinde yaşanan sıkıntılar başlarda bunaltsa da aslında bize, kızlarına fark ettirmemeye çalışır. İşte tam da sıkıntıların yaşandığı o yıllarda, EF Uluslararası Dil Okulları Ankara Temsilciliği’ni alır. Aslında çok büyük bir risktir hiç bilmediği iş hayatına 31 yaşından sonra girmek... Etrafındaki herkes “boşver, yapamazsın!” dese de girmiştir bir yola. Olaylar hiç de diğer insanların düşündüğü gibi olmamıştır çünkü EF dünyası bir başkadır. EF’li olmanın bir ayrıcalık olduğunu görür annem ve gecesini gündüzüne katarak çalışmaya başlar. Sektör, eğitim sektörü; iş, satış işi... EF’in Başkanı Eva Kockum bir açıklamasında “Bir dil eğitim kurumu olarak 45 yılı aşkın başarımızın ardında sunulabilecek en üstün nitelikte kurslar sağlama azmimiz yatıyor” demiş. Annem de bu felsefeyi benimseyerek ulaşması gereken tüm kitlelere ulaşmaya çalışmış, tüm üniversitelerde ve liselerde çalışmalar yapmaya başlamış. O zaman 31 yaşında olan annem, henüz iş hayatına yeni atılmıştır. Acemidir ama karşısına hep çok iyi insanlar çıktığı için şanslıdır. En ufak işten, operasyonel desteğe kadar her şeyle canla başla uğraşır; sabahtan akşama kadar üniversitelerde broşür dağıtır. Şans yüzüne gülmüştür, her şey iş hayatındaki kadar iyi gitmeye başlar. EF’li olduğu için bir kez daha kendisini çok şanslı hisseder.

Seneler böyle devam eder… Ben kolejden sonra Ankara’nın en büyük özel üniversitelerinden birinde, Bilkent’te okuyorumdur. Benden 5 sene sonra da kız kardeşim...

Son 3 senedir ben de EF ailesinde, annemle birlikte çalışıyorum. Yılların verdiği hırs ve hayata tutunma çabasının ardından, EF kendi ofisini açmaya karar verir Ankara’da... Annemin özverileridir bizi EF ailesinden biri yapan. Annem ve ben de bu sene EF ailesinin birer üyesi olarak çalışacağız... Ama her şeyden de önemli olan annemin 16 senelik çabasının ve emeğinin karşılığını alması...

Geçen bunca zamanda en önemlisi neydi biliyor musunuz? Aile olabilmek... 3 kız kardeş olabilmek... Ama hep gülümsemek... Hayata sıkı sıkıya bağlanmak... Dimdik durmak... Gerçekten hayatta istedikten sonra hiçbir şey zor değilmiş; annem bize çok şey öğretti ama en önemlisi hayattan istediğimizi almayı öğretti…

Bu yazı hem bir zamane hatununun hikayesi, hem de annemize bir teşekkür! Onun sayesinde şu anda dünyanın yurtdışı eğitim sektöründeki lideri sayılan firmada, EF Uluslararası Dil Okulları’nda, çalışmaya devam edebiliyorum. EF’te, Yurtdışı Dil Kursları (18 yaş ve üzeri öğrenciler ve yetişkinler için olan kurslar) için eğitim danışmanlığı yapmak gerçekten de çok keyifli.

Teşekkürler EF, teşekkürler anneciğim; öğrettiklerin ve öğreteceklerin için...

Nesrin Emrali Akalın