20 Aralık 2010 Pazartesi

Brisbane: Bunları biliyor muydunuz?

Brisbane, güneş eyaleti olarak bilinen Queensland’in başkenti ve Avustralya’nın 3. en büyük şehri… Ülkenin kuzeydoğusunda yer alan bu güzel şehrin ismi Güney Galler Valisi Lord Brisbane’den geliyor. 1824’te kurulan şehir önceleri bir ceza sömürgesiyken, 1834’te Lord Brisbane’nin adını almış. 1842’de serbest sömürge merkezi olan Brisbane, bölgede tarım üretimine geçilmesinin ve İpswich kömür yataklarının işletilmesinin bir sonucu olarak hızla gelişmiş. Brisbane bugün; modern mimari yapıları, yarı tropik iklimi, düşük nufüs yoğunluğu, uzun kumsalları ve doğal güzellikleriyle dünyanın en yaşanılası şehirlerinden biri olarak görülüyor...


Brisbane’de görülmesi gereken birçok yer var. Örneğin; şehrin tam ortasından geçen Brisbane Nehri boyunca hoş bir yürüyüş yapabilirsiniz. South Bank’te eğlence ve kültürün, salsa veya gösteri sanatlarının keyfini çıkarabilirsiniz ya da şehrin çok özel manzarasını yukarıdan görmek için Coot-tha Dağı’ndaki izleme noktasına gidebilirsiniz. Ayrıca, Avustralya’nın en ünlü plajlarının bulunduğu Gold Coast ve Sunshine Coast da arabayla sadece bir saat uzaklıkta...

Etkinliklerle dolu ve eğlenceli öğrenci şehri Brisbane’in görülmeye değer güzelliklerinden biri de EF okulu :) Art-deco stilindeki geniş sınıflara sahip EF Brisbane okulu, kısa bir süre önce yenilendi. EF tarzı İngilizce eğitim için mükemmel bir ortam sunan bu okulda; modern bir bilgisayar ve dil laboratuvarı, rahat öğrenci salonu, veranda gibi birçok olanak bulunuyor.

Sizin için EF Brisbane Okul Müdürü Kate Bailey’e sorduk...

EF Türkiye: Merhaba Kate. Sana birkaç soru sormak istiyoruz. Öncelikle, Brisbane’de yaşamanın en güzel yanı nedir?

Kate: Sıcak ve tropical iklim, bir de arkadaş canlısı ve rahat insanlar…

EF Türkiye: EF Brisbane’deki öğrencilerin ülke dağılımı nedir?

Kate: Şu anda en çok öğrencimizin olduğu 5 ülke şöyle: İsviçre, Fransa, Almanya, Japonya ve İspanya. Ama bunların yanı sıra İsveç, Norveç, Türkiye, Tayvan, Şili, Kolombiya, Meksika, Umman, Ürdün, Kore, İtalya ve daha birçok ülkeden öğrencilerimiz de var.

EF Türkiye: Türk öğrenciler neden EF Brisbane’i seçmeli?

Kate: Sınıf içinde ve dışında öğrencilere kişisel ilgi gösterilebilen, orta boyutlu çok güzel bir okulumuz var. Okula yakın yerlerde yarı-zamanlı çalışma imkanı bulunuyor ve harika öğrenci yurdu seçeneklerimiz de mevcut...

Peki ya öğrenciler? Bakın, Brisbane’deki Akademik Yıl öğrencilerimiz ilk aylarında neler söylemiş…

”Bu okulda, ülkemden tek kişi benim. Bu, benim için bazen zor oluyor; çünkü çok iyi İngilizce konuşamıyorum ve insanlar beni anlamıyor. Ama bu durumun çok iyi bir tarafını da görüyorum – Her gün daha çok İngilizce kullanıyorum…”

”Hava sıcak ve güneşli olduğunda, kendinizi mutlu ve enerjik hissediyorsunuz; böylece öğrenmek daha kolay ve eğlenceli oluyor!”

“Brisbane’de sınıflar U düzeninde; bu da öğrencilerin daha rahat iletişim kurmasını sağlıyor. Fransa’da bir sırada 2 kişi olur ve birbirimizin arkasında otururuz, böylece insanlarla konuşamazsınız. Brisbane’de 2. kattaki teras gibi diğer öğrencilerle sohbet edebileceğimiz alanlar da var.”

“Bu deneyimi her zaman hatırlayacağım çünkü hayatım bir günde değişti. Ülkemi, okulumu, ailemi ve arkadaşlarımı değiştirdim. Bu deneyim bana birçok şey öğretti. Farklı ülkelerden ve farklı kültürlerden birçok insanla tanıştım.”

“Kendi ülkemde İngilizce öğrenmek için bilgisayarları kullanmayız ama Brisbane’de haftada 4 dersi bilgisayarlar üzerinden görüyoruz. Bu, İngilizce öğrenmenin harika bir yolu ve bu derslere iLab deniyor. Bu derslerle, konuşabiliyoruz ve dediklerimizi tekrar tekrar duyabiliyoruz.”

”Her hafta gramer, konuşma ve yazma konusunda sınav oluyoruz. Seviyemin ilerlediğini görüyorum ve kendimi daha güvenli hissediyorum. Artık İngilizce konuştuğumda insanlar beni anlıyor ve ben de EF’teki öğrencilerle konuşmaya cesaret edebiliyorum.”

EF Brisbane hakkında bilmediğiniz birçok şey olabilir. EF Brisbane'in;

• öğrencilerinin yılın 243 gününü güneşli geçirdiğini,
• her Cuma öğleden sonraları salsa dersi düzenlediğini,
• kültürel bölgelere 7 dakikalık yürüme mesafesinde olduğunu,
• Dil programlarının yanı sıra turizm otelcilik sektörünü kapsayan Master English programımız “Master English for Hotel & Tourism” sertifikasını da sunduğunu

biliyor muydunuz? Artık biliyorsunuz :) EF Brisbane ekibi; size unutulmaz bir yurtdışı dil eğitimi sunmak için bekliyor! Siz neyi bekliyorsunuz?

Sevgiler,

EF Türkiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder