14 Mart 2012 Çarşamba

Amerika'ya 110 gün kala...

Madem bu hafta EF Amerika Haftası, biz de EF ile Amerika'ya gitmek üzere hazırlanan bir öğrencimizle sohbet edelim dedik. Aslında Ayberk'i böyle tanımlamak pek de yeterli sayılmaz. Çünkü o hem EF ile 3. kez yurtdışına gidecek bir öğrencimiz, hem de EF Üniversite Temsilciliği projemizin en aktif ve başarılı temsilcilerinden... İsterseniz hemen sohbetimize geçelim...

***

EF Türkiye: Ayberk merhaba! Öncelikle bize vakit ayırdığın için teşekkür ederiz. Bize biraz kendinden bahsedebilir misin?

Ayberk Kiper: Merhabalaaar! 8 Aralık 1993'te İstanbul Şişli'de doğdum. Şu anda Okan Üniversitesi'nde İşletme bölümünde okuyorum ve 2 yıldır EF'liyim :)

EF Türkiye: Evet :) Sen bizim eski öğrencilerimizden birisin. EF ile hem Brighton’a hem de Bournemouth’a gittin. EF’i tercih etme sebebin neydi?

Ayberk: Aslında benimki başlangıçta tamamen tesadüf oldu. Doğrusunu söylemek gerekirse ben başka bir şirketle gidecektim ama gideceğim şirketle birkaç sorun yaşadım. Sonra Bağdat Caddesi'nde yürürken EF'i gördüm ve direk içeri girdim :) EF maceram böyle başladı yani...

EF Türkiye: Orada neler yaşadın? Deneyimini bizimle paylaşabilir misin?

Ayberk: Bournemouth'da ilk 2-3 günüm gerçekten çok sıkıntılıydı, çünkü neredeyse sıfır İngilizce ile gitmiştim, kimseyle anlaşamıyordum. Ama birkaç gün sonra oraya alışmıştım ve dilim ilerlemişti. Artık insanları anlayabiliyordum; bu da birçok sorunu ortadan kaldırmış oldu :)

EF Türkiye: Brighton mı, Bournemouth mu? Çok mu zor soru sorduk acaba? :)

Ayberk: Hmmm... Gerçekten çok zor bir seçim :) İkisi de birbirine çok benzeyen iki lokasyon ama herhalde Bournemouth'u seçerdim, çünkü orası benim ilk gözağrım :)

EF Türkiye: EF ile yaşadığın deneyimi düşünürsen sana en büyük katkısı ne oldu?

Ayberk: Ben Bournemouth ve Brighton'da kısa süre kaldım; bu yüzden İngilizce'yi muhteşem bir şekilde öğrendim diyemem. Ama elbette dilim gelişti, pratiğim arttı. Ayrıca benim için sosyal bir deneyim oldu; kendime güvenim arttı, insanlarla rahat iletişim kurmamı sağladı ve bir de son olarak dünyanın dört bir yanından arkadaşlarım oldu. :)

EF Türkiye: Evet, biz de tam bu konuya değinecektik :) Dünyanın birçok yerinden arkadaşın oldu ve eminiz ki onlarla birçok aktiviteye katıldın. En çok hangi aktiviteler hoşuna gitmişti?

Ayberk: Bournemouth'ta laser quest ve karaoke night‘a bayılıyordum diyebilirim :) Brighton'da ise Summeranza partisi çok hoşuma gitmişti :)

EF Türkiye: Üniversiteye yeni başlamışsın. EF’te aldığın eğitimlerin faydasını görüyor musun?

Ayberk: Tabii ki! İngilizce muafiyet sınavını rahatlıkla geçtim :)

EF Türkiye: Tebrik ederiz! Umarız üniversitede çok başarılı olursun! Peki şimdi sırada EF New York var bu yaz için, değil mi? Heyecanlı mısın? New York’ta ne kadar kalacaksın?

Ayberk: Evet, 110 gün kaldı gitmeme. Aslında çok heyecanlı değilim ama bir an önce oraya gitmek ve 4 haftanın tadını çıkarmak istiyorum :)

EF Türkiye: Gideceğin günleri tek tek saydığına göre biraz heyecan vardır diye tahmin ediyoruz :) Biliyorsun New York EF’in en büyük kampus okulu… New York’u bu yüzden mi seçtin?

Ayberk: Aslında tam olarak öyle değil... Önceleri Miami istiyordum fakat sıcak havayı pek sevmediğimden New York'u seçtim. Ama kampusu görmek için can atıyorum tabii :)

EF Türkiye: Ayberk, sen ayrıca EF Üniversite Temsilciliği projemizde de aktif rol alıyorsun. Bize biraz bu projeden ve senin projedeki rolünden bahseder misin?

Ayberk: Elbette! EF Uluslararası Dil Merkezleri, daha önce EF ailesine katılmış veya yeni katılacak olan öğrencilere çeşitli sorumluluklar veriyor. Örneğin; bize posterler yolluyorlar, biz de onları okullara veya insanların yoğun ziyaret ettiği yerlere asıyoruz ve puan kazanıyoruz. Bu puanlar da iPad veya 3 hafta Amerika eğitimi gibi birbirinden güzel hediyelere dönüşüyor :) Benim rolüm ise Türkiyede'ki en aktif ve Amerika'yı kazanan tek temsilci olmak :)

EF Türkiye: Evet, Amerika ödülü kazanan tek temsilcimiz sensin. Tekrar tebrik ederiz :) Peki bu proje sana neler katıyor?

Ayberk: Bu proje en başta çevre edinmeme, sonra kariyerimi az da olsa şekillendirmeme yarıyor. İnsanlarla iletişim kurmada kolaylık sağlıyor.

EF Türkiye: Geleceğe dair planlarını da merak ediyoruz…

Ayberk: Birilerini kızdırabilirim ama EF'te Country Product Manager yani Ülke Ürün Müdürü olmak istiyorum fakat departmanım kesinlikle 13-18 yaş grubu :)

EF Türkiye: Kapımız sana her zaman açık, merak etme :) Peki bunca deneyiminle yurtdışında dil eğitimi planlayan öğrencilere ne gibi tavsiyelerde bulunmak istersin?

Ayberk: Öncelikle EF gibi güvenilir ve kendi ihtiyacınıza göre programlar bulabileceğiniz kurumlarla seyahat etmelerini ve oraya gittiklerinde hiç çekinmemelerini, Türklerle takılmamalarını önerebilirim :)


EF Türkiye: Harika! Çok teşekkür ederiz Ayberk. Sana New York maceran için şimdiden bol şans diliyoruz. Bizim için de gez, eğlen... Umarız döndükten sonra da görüşlerini bizimle paylaşırsın.

Ayberk: Ben teşekkür ederim. Elbette sizin için de oranın keyfini çıkaracağım. Görüşmek üzere!

***

İşte böyle... Ayberk yolculuk hazırlıklarına başladı bile... Eğer siz de yurtdışında dil eğitimi planlıyorsanız geç kalmadan EF ofislerinden birine gelin. Üstelik bu hafta EF Amerika Haftası! Bekliyoruz...

Sevgiler,
EF Türkiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder