29 Mart 2012 Perşembe

Zürih'te Ankaralı bir EF Temsilcisi!

EF Uluslararası Dil Merkezleri'nin dünya genelindeki 70 ülkeden fazla ofisi, her sene ülkelerin en çalışkan ve başarılı EF Üniversite Temsilcilerini EF'in Zürih'teki merkezinde özel bir eğitime gönderiyor. Bu sene EF Türkiye'den seçilen başarılı temsilcimiz Özge Yıldız'dı...

Özge bize, gün gün Zürih'te neler yaşadığını anlattı. Biz de dinlemekten çok keyif aldık, umarız siz de aynı keyfi okurken alırsınız :)

***

1. gün:
Akşamüstü 5 gibi ofiste buluştuk. Herkes kendi oda arkadaşıyla yolu bulmuştu zaten. Bizi EF Temsilciliği projesini yöneten Satış Müdürü Henrik Nilsson karşıladı. "Warm warm welcome" dedi, tek tek hepimizle tanıştı. Sonra ofisi gezdik, bütün odalara girdik çıktık. Bütün departmanları bize ayrı ayrı tanıttı ve departmandaki çalışanlar da tek tek ne iş yaptıklarını nasıl çalıştıklarını anlattı. Ben en çok EF kampanyalarını yaratan, yarışmalar düzenleyen departmanda çalışmaya özendim. Bir de katalog, flyer gibi materyalleri düzenleyen, resim seçen, slogan bulan bir departman vardı; o da bana çok cazip gözüktü. Çünkü ikisinde de yaratıcı olman lazım, sürekli düşünüp yeni yeni şeyler çıkarmak lazım ortaya...

Biz bütün ofisi gezdikten sonra bizim için hazırlanmış kokteyl salonuna geçtik. Burada da birçok insanla tanıştım, sohbet ettim EF hakkında, neler yaptığımla ilgili, bizim burada ki ofisimizle ilgili... Konuşurken de herkes hakkında genel bir fikir edindim. Dünyanın dört bir yanından gelen temsilcilerin hikayelerini dinlemek gerçekten çok keyifliydi. Ben de kendi hikayelerimi anlattım onlara.

2. gün:
Sabah erkenden kalktık oda arkadaşımla ve direk ofise gittik. Zaten ilk giden bizdik, herkes bizden 20 dakika sonra geldi :) 2. gün gerçekten dolu dolu geçti. Beyin fırtınası yaptık, zaman zaman gruplar halinde çalıştık, zaman zaman bireysel fikirlerimiz soruldu. Daha sonrasında gruplara ayrılıp belirli konu başlıkları altında tablolar halinde yeni fikirler ürettik, eksik gördüğümüz şeyleri söyledik. Farklı departmanlardan EF yetkilileri gelip sunum yaptılar bize. Daha sonra da biz tek tek sunum yaptık. Benim sunumum da ilgi çekici geldi onlara. Değişik efektler koymuştum zaten, yazılı metin koymamıştım sunumuma :)

Meksikalılar şehirlerinde 1000 tane temsilci olduğunu söylediler. 1000 kişi demek, daha çok yapılabilecek iş demek... Ben de bunun üzerine okuldaki topluluklarımla ortaklaşa bir şeyler yapmak mantıklı olur diye düşündüm. Yani gidip gelmek beni başka başka neler yapabilirim diye düşündürdü. "EF Dream Balloon" videoları izledik, çok hoşuma gitti. Bende yapmak istiyorum, Ankara’da çekebileceğim şirin bir yer arıyorum şu an :)


3.gün:
Son günümüzde de gezdik, curly oynadık. Sonra Henrik ile vedalaşıp hep birlikte yemeğe gittik. Oradan ayrılıp havaalanına gittim. Kısaca bir hafta sonu ama şu an düşününce bana bir ay gibi geliyor. Vizyonumu değiştirebilecek bir deneyim istiyordum, işte bu hafta sonu da benim için öyle bir deneyimdi. Bana bu imkanı veren EF'e çok çok teşekkür ederim.

Sevgiler,
Özge Yıldız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder