19 Temmuz 2012 Perşembe

Kurabiye kraliçesi!

7'den 77'ye herkes kurabiye yemeyi sever herhalde... Kimi süte bandırarak yer, kimi tek başına, kimi de çayla birlikte... Ne de güzel olur şekilleri, değil mi? Kakaolusu var, vanilyalısı var, hindistan cevizlisi var, say say bitmez... Bir de şimdi butik kurabiyeciler var. Üstü özel şekerlemelerle rengarenk süslenmiş, resim gibi kurabiyeler pişiriyorlar. Öyle ki, yemeye kıyamıyorsunuz adeta! :) İşte aynen böyle bir butik kurabiyeciden bahsedeceğiz size bu yazımızda: Kurabiye Kraliçesi...

Kurabiye Kraliçesi, yeni açılmış butik bir kurabiye sitesi... Yaratıcısı Elif Öncü ile kısa bir söyleşi gerçekleştirerek, böyle harika kurabiyeler pişirebilmenin inceliklerini sorduk...

EF Türkiye: Merhaba Elif Hanım. Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?

Elif Öncü: Öncelikle merhaba! Ben 1981 yılında Kastamonu'da doğdum. Çocukluğum ve ortaokul yıllarım orada geçti. Liseyi İstanbul'da Beşiktaş Atatürk Anadolu Lisesi'nde, üniversiteyi ise Yıldız Teknik Üniversitesi İktisat Fakültesi'nde bitirdim ve sonra iş hayatı... Basın ve Halkla İlişkiler alanında çalıştım 2008 yılına kadar ve sonra evlenip Mersin'e yerleştim.
EF Türkiye: Bu işi yapmaya nasıl karar verdiniz?

Elif: Mersin'de de çalışmaya devam ederken, uzun zamandır ilgimi çeken kurabiye süsleme konusunda araştırmalara başladım. Nasıl yapılır, hangi malzemeler kullanılır, işin tekniği nedir gibi sorular fazlasıyla kafamı kurcalamaya başladığında bu işi profesyonelce öğrenmem gerektiğini düşündüm ve İstanbul'da Zeynep Yümlü'nün kurabiye kursuna katıldım. Bize gerçekten harika şeyler öğretti. Kurabiye yapımından üzerinin süslemesine kadar, aklınızın alamayacağı kadar çok ekipmanın nasıl kullanılacağından pratik ipuçlarına kadar... Tabii ondan sonrası tamamen sizin yaratıcılığınıza kalıyor. İnterneti çok takip etmek gerekiyor. Hatta modayı bile. Renkler, trend olan her şey kurabiyelere konu olabilir :)

EF Türkiye: "Kurabiye Kraliçesi" ismi nerden çıktı? Nasıl buldunuz?

Elif: Yaptığım kurabiyeleri insanlarla paylaşabilmek için bir web sayfası hazırlamamız gerekiyordu. Bu isim bir anda aklıma geldi ve benim de, web sayfamı hazırlayan Sosyal Rota'daki arkadaşların da hoşuna gitti. Tamam bu olsun dedik ve Kurabiye Kraliçesi'ni yaratmış olduk. Artık http://www.kurabiyekralicesi.com/ web sayfasından ve yine Facebook hesabından ulaşılabilir durumdayız :)


EF Türkiye: Kurabiyelerin şekilleri muhteşem görünüyor, eminiz tatları da öyledir. Peki zor bir iş mi bu?

Elif: Çok teşekkürler ama kurabiyelerin tatları konusunda da size garanti verebilirim. Üzerlerini süslemek istemesem bile, misafirlerime ikram edebileceğim kurabiyeler onlar. Çünkü hiçbir şekilde margarin yok içeriğinde. Tereyağıyla yapıyoruz. Aslında işin tekniğini öğrendikten sonra bana zor gelmedi. Aksine sizi rahatlatıyor kurabiye yapmak ve onları içinizden geldiği gibi süslemek. Bir hobi gibi. Zaten çalışma hayatım aynen devam ediyor. Ben ofisten arta kalan zamanlarımda yapıyorum kurabiyelerimi.

EF Türkiye: O zaman oldukça yoğun olmalısınız :) Peki özellikle uzmanlaştığınız bir alan var mı? Mesela bebek kurabiyesi gibi…

Elif: Sanmıyorum. Öyle de olmaması gerekir. Hepsinde uzmanlaşmak istiyorum. Şimdilik bu iş benim için çok yeni. Ama hazırlayacağım kurabiyeleri kendim tasarladığım gibi müşterilerimin istekleri doğrultusunda da şekillendiriyorum.

EF Türkiye: "Mersin’de yaşıyorum" dediniz. Mersin dışına da sipariş gönderebiliyor musunuz?

Elif: Evet, kurabiyeleri şehir dışına da gönderebiliyorum.

 EF Türkiye: Harika! O zaman kurabiyelerinizi hemen denemeliyiz :) Peki Kurabiye Kraliçesi’nin diğer butik kurabiyecilerden farkı ne?

Elif: Bütün butik kurabiyeciler kendine özgü bence. Hepsinin bir tarzı var bakarsanız. Kimi daha çok belirli şekil ve temalar üzerinde yoğunlaşır, kimi de renk. Kurabiye Kraliçesi de ilk gördüğünüzde yüzünüzde bir tebessüm yaratabilen, içinizi ısıtabilen sevimli kurabiyeler yapma peşinde :)

EF Türkiye: Hiçbir yerde görmediğimiz yenilikler görecek miyiz sizde?

Elif: Tüm kalbimle ben de bunu istiyorum. Zamanla....

EF Türkiye: Elif Hanım, bize vakit ayırdığınız ve bu keyifli sohbeti gerçekleştirdiğiniz için çok teşekkür ederiz.

Elif: Asıl ben teşekkür ederim güzel sorularınız için. Tüm takipçilerinize Kurabiye Kraliçesi'nden sevgiler... 

İşte böyle... Kurabiye deyip geçmemek lazım, onca emek var arkasında. Şimdi burda olsaydı da yesekdik, değil mi? :) Öyleyse Kurabiye Kraliçesi aklınızın bir köşesinde bulunsun; özel bir gününüz olduğunda sevdiklerinize çok özel bir hediye göndermek isterseniz, artık doğru adresi biliyorsunuz...

Sevgiler,
EF Türkiye


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder