15 Aralık 2011 Perşembe

Paris sokaklarında muhteşem bir ses duydum...

Bugünlerde duyduğunuz bir ses size de Edith Piaf'ı hatırlatmıyor mu? Buğulu karakteristik sesi ve sıra dışı duruşuyla Zaz benim için çok ayrı bir yere sahip. "En Beğenilen Fransız Şarkıcı" unvanı değil onu farklı yapan benim için, ya da sonradan çektiği klipler de değil... Onu ilk gördüğüm haliyle, Paris sokaklarında arkadaşlarıyla birlikte "Je Veux" şarkısını söylerkenki görüntüsü hala gözümün önünde...

Gerçek adı Isabelle Geffroy olan ZAZ, 1980 yılında Fransa'da doğdu. Beş yaşından itibaren müzik teorisi, keman ve koro şarkıcılığı dersleri alan sanatçı, "Fifty Fingers" isimli Blues grubuyla sahne hayatına ilk adımı attı. Sokak şarkıcılığı yapan ZAZ, Paris sokaklarında gerçekleştirdiği konserler sayesinde keşfedildi. 2009'da gerçekleştirilen "Generation Reservoir" isimli yarışmada birincilik kazanan genç şarkıcı, 2010 tarihli çıkış albümü "ZAZ" ile zirveye yükseldi. "Je Veux" parçasıyla Türkiye'de de büyük popülarite kazanan ZAZ, Akbank 21. Caz Festivali'nin en merakla beklenen isimlerinden biriydi. 22 Ekim 2011'de hayranlarına muhteşem bir konser verdi.

"Bu kadar hayranısın sen gittin mi?" diye sorabilirsiniz. Hemen cevaplayayım. Malesef orada değildim. Siz, sevgili öğrencilerimize daha fazla nasıl fayda sağlayabiliriz, yeni senede neler yapmalıyız gibi konuları konuşmak üzere İzmir'de toplantıdaydım. Konserde olan arkadaşlarımın gönderdikleri videolarla yetinmek durumunda kaldım. Ama bir dahaki sefere kaçırır mıyım? ASLA! Olmadı yine Paris'e giderim, Zaz'ı en sevdiğim haliyle, sokaklarda dinlerim...


Je veux de l'amour, de la joie, de la bonne humeur... :)

Şirin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder