31 Ocak 2012 Salı

Geleceğin mesleği...

Merhaba Sevgili EFormation Türkiye okurları,

Bir başka röportajla yine karşınızdayız. Bu kez Arama Motoru Optimizasyonu (Search Engine Optimization) alanının önde gelen isimlerinden Serbay Arda Ayzit ile kısa bir söyleşi gerçekleştirdik. Serbay Bey bize kendisi, iş alanı ve gelişen teknolojinin hayatlarımıza getirdiği yenilikler konusunda bilgiler verdi.

***

EF Türkiye: Merhaba! Öncelikle bize vakit ayırdığınız için teşekkür ederiz Serbay Bey. Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?

Serbay Arda Ayzit: Merhabalar! Aslen Eskişehirliyim, üniversitede de Eskişehir’de işletme okuduktan sonra, Galatasaray Üniversitesi'nde pazarlama iletişimi yüksek lisansı yapmak için İstanbul’a geldim. Sonra da İstanbul’da kaldım. İlk olarak altivi.com’da Pazarlama Uzmanı olarak başladım iş hayatına. Daha sonra bravoo.com’da Online Pazarlama Uzmanı olarak devam ettim. Yaklaşık 2,5 senedir de SEM şirketinde SEO direktörü olarak çalışıyorum.

EF Türkiye: SEM’de ne gibi hizmetler sunuyorsunuz?

Serbay Arda Ayzit: SEM’de arama motorları ile ilgili her türlü hizmeti sunuyoruz. AdWords reklamcılığı, arama motoru optimizasyonu ve sitelerin dönüşüm oranlarını artırmaya yönelik olan dönüşüm optimizasyonu hizmeti sunuyoruz.

EF Türkiye: Artık şirketler SEO uzmanları olmadan çalışmak istemiyor. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Search Engine Marketing dünyası nereye gidiyor?

Serbay Arda Ayzit: Bir siteye birçok kaynaktan trafik gidebilir ama en önemli kaynak genelde arama motorlarıdır. Çoğu büyük sitenin bile trafik kaynaklarının minimum %70’ini arama motorları oluşturur. Şirketler para harcamadan doğal arama ile trafik almak istediklerinde de SEO önemli bir hal alıyor. Artık şirketlerde mutlaka bir SEO Uzmanı olmak durumunda veya bu hizmeti şirketler dışarıdan almak durumunda. Aksi takdirde en büyük trafik kaynaklarını göz ardı etmiş olurlar.

EF Türkiye: Günün kaç saatini internetde geçiriyorsunuz? İşiniz için veya kişisel olarak hangi sosyal medya araçlarını kullanıyorsunuz?

Serbay Arda Ayzit: Sanırım günde sabah 9 – gece 1 arası çok yoğun şekilde internet kullanıyorum diyebilirim. Twitter ve Google Reader en çok kullandıklarım... İkisi de gündemi yakalamamı sağlıyor. Bu yüzden, bu iki aracı çok seviyor ve kullanıyorum. İş için ise genelde Google araçları ile geçiyor günüm.

EF Türkiye: Bir gün internetten vazgeçmek zorunda kalsanız hayatınızda neler değişir?

Serbay Arda Ayzit: Çok şey değişirdi, bilgisayarsız pek duramıyorum açıkçası. Napardım düşünemiyorum bile...


EF Türkiye: Çok keyifli bir blogunuz var. www.theblognote.com‘u ne zaman açtınız? O günden bu güne ne değişti?

Serbay Arda Ayzit: 4 sene oldu açalı, bildiklerimi paylaşmayı sevdiğim için açmıştım. Daha önceleri 99’lu yıllardan beri zaten forumlarda yönetici olarak paylaşım yapıyordum. Profesyonel hayata geçtikten sonra ise bloga başladım. İyi ki de başlamışım. Çok güzel kişileri tanıdım blog sayesinde. Eskiden ilgilendiğim gibi ilgilenemiyorum, tek üzüntüm bu.

EF Türkiye: Her ne kadar sosyal medyanın önemi gün geçtikçe artsa da, geleneksel mecralar yıllardır yerini koruyor. İleriki dönemlerde sosyal medyanın önemi geleneksel medyadan fazla olur mu?

Serbay Arda Ayzit: Geleneksel mecralardan elenecekler tabii ki olacak ama 360 derece pazarlama kavramının değişeceğini düşünmüyorum. Hala bütün kanallarda yer almak markalara büyük değer katıyor. İleride de öyle olacak. Sosyal medya sadece bir araç, nasıl telefonla müşterilere destek veriliyorsa; Twitter da başka bir iletişim kanalı. Etkisinin artacağı kesin ama geleneksel medyayı tamamen geçmesi çok zaman alacaktır. Belki geleneksel medya ile zaman geçtikçe entegre hale geçer ama tamamen geçmesi zor.

EF Türkiye: İnsanların hayatlarının gelecekte ne gibi yeni araçlarla etkilenebileceğini düşünüyorsunuz?

Serbay Arda Ayzit: Hayatımız gittikçe dijitalleşiyor. İleride de insanların karar vermelerine destek olabilecek süreçleri kolaylaştırabilecek araçlar önem kazanacak. Belki ileride arkadaşlarımıza alacağımız hediyeler için bile zeki sistemler yol gösterecek bize.


EF Türkiye: Online pazarlama artık günümüzün en önemli konularından... EF olarak bizim de bu konuda özel bir İngilizce sertifika programımız var ve oldukça ilgi görüyor. Gelecekte SEO Uzmanı olmayı isteyen, hayal eden gençlere ne gibi tavsiyeleriniz var?

Serbay Arda Ayzit: Tavsiyem çok okumaları... Hiçbir zaman gelişim bitmez, kendilerini devamlı eksik hissedenler hayatta daha başarılı olurlar. Video kanalları bize hayran olduğumuz birçok insanı dinlememizi sağlıyor. Bu gibi kanalları sık kullanarak devamlı bir şeyler dinlemek okumak lazım.

EF Türkiye: Bize vakit ayırdığınız için tekrar teşekkür ederiz Serbay Bey. Eminiz okurlarımız da bu söyleşiden en az bizim kadar keyif almıştır.

Serbay Arda Ayzit: Ben teşekkür ederim.

***

İşte duydunuz! Bu konuda kendinizi geliştirmek istiyorsanız; Serbay Bey'in tavsiyelerini mutlaka dinleyin! Bir de Online Pazarlama konulu programımıza göz atmayı unutmayın :)

Sevgiler,
EF Türkiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder