23 Haziran 2011 Perşembe

Tebrikler Ayşe Nur!

Sevgili EFormation Türkiye okurları,

Hatırlarsanız, kısa süre önce size EF Yurtdışı Üniversite Hazırlık Programları kapsamında gerçekleştirdiğimiz burs projemizden bahsetmiş ve kazananları açıklamıştık. Kazananlardan Ayşe Nur Selamet ile kısa bir söyleşi gerçekleştirdik ve ona bu burs projesine başvurma hikayesini ve hissettiklerini sorduk...


***

EF Türkiye: Öncelikle sizi tebrik ederiz, EF’in 5,500 dolarlık bursunu kazanan 2 kişiden biri sizsiniz. EF’in bursunu nereden duydunuz ve katılmaya nasıl karar verdiniz?

Her şeyden önce beni bu bursa layık gördüğünüz için ben teşekkür ederim. EF’in burs ilanına internette yurt dışında eğitim hakkında bilgi almak için dolanırken tesadüfen rastladım.

EF’in kendi internet sitesine girip hangi ülkelerde hangi şubeleri olduğuna, çalışma tarzına ve tabii ki ücretlerine baktım. 5,500 dolarlık bir bursun gerçekten kaliteli bir kurum tarafından verildiğine emin olduktan sonra şansımı denemek istedim.


EF Türkiye: Kazanabileceğiniz aklınıza gelmiş miydi?

Açıkça söylemek gerekirse "şans" olarak tabir ettiğimiz şey benim başıma pek gelmez. Bugüne kadar her şeyi emek vererek kendi çalışmamla oluşturdum. Bursunuz için de akademik anlamda benim durumumdan daha iyi olan çok sayıda başvuru olabileceğini ve şansımın az olduğunu düşünüyordum; bu yüzden pek kazanmayı beklemiyordum.

EF Türkiye: Daha biz size telefonla kazandığınıza dair bilgi vermeden siz e-mailimizi görüp bize ulaştınız. Heyecanla sonuçları bekliyormuşsunuz. Kazandığınızı duyduğunuzda neler hissettiniz?

:) Evet itiraf ediyorum kazanma olasılığının binde bir olduğu durumlarda bile insanın son dakikaya kadar hep ümidi oluyor. Sonuçları açıklayacağınız gün sabah 08:00'den itibaren internet sayfanızı belki birkaç yüz kere ziyaret etmişimdir :). Çok heyecanlı bir durum... Tabii adımı internet sayfasında görünce bir garip oldum, seçilmiş olmanın gururunu yaşadım.

EF Türkiye: Bursunuzu nasıl değerlendirmeyi planlıyorsunuz?

Pre-master bursumu, kurs bitiminden sonra "Yenilenebilir Enerji" ya da "Temiz Enerji" konularında yüksek lisans programına sahip olan, dünya çapında eğitim kalitesini ispat etmiş bir üniversitede eğitim almak için niteliklerimi geliştimemde bana yardımcı olması amacıyla değerlendirmeyi planlıyorum.

EF Türkiye: Sizin için böyle bir burs kazanmak neden önemli?

Ben mezun olalı henüz 2 sene geçti ve bu iki senedir çalışma hayatının içerisindeyim. Bir işte çalışıyor olsam bile şu an kendi maddi imkanlarımla yurt dışında eğitim almam pek mümkün değil. Gitmek istediğim ülkelerde yüksek lisans eğitimi alabilmem için devletten veya özel kurumlardan burs almam gerekmektedir ki bu burslar için istenen belgeler arasında öncelikle yabancı dil yeterliliği yer almaktadır. EF bursu, bana burada bu konuda büyük destek sağlamış oldu. Pre-master bursu ile hem yabancı dilimi geliştirmiş olacak, hem de master için gerekli olan akademik yeterliliği kazanmış olacağımı düşünüyorum.

EF Türkiye: Yurtdışında eğitimin size neler katacağını düşünüyorsunuz?

Bu benim ilk yurtdışı deneyimim olacak. Kişisel gelişimime ve kariyerime çok şey katacağından eminim. İlk defa yabancı bir ülkede kendi başıma kalmayı deneyeceğim; yeni insanlar, yeni adetler, yeni yerler göreceğim. Türkiye’ye her yönden kendini geliştirmiş biri olarak dönmeyi ve birikimlerimi ülkemin gelişmesi ve ilerlemesi için kullanmayı düşünüyorum.

EF Türkiye: Son olarak ne söylemek istersiniz?

Bu bursa beni layık gören, emeği geçen tüm EF ailesine sonsuz teşekkür ederim.

***

Biz de EF Uluslararası Dil Merkezleri olarak Ayşe Nur'u bir kez daha tebrik ediyoruz. Öğrencimiz olacağı için çok mutluyuz :)

Sevgilerimizle,

EF Türkiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder